mandag 25. oktober 2010

Encaustic Art

Heisann!
Her kommer en kjapp bloggpost med bilde av et kort jeg har laget til Nordsalten Hobbyklubbs utfordring, der man skal lage noe med hjemmelaget bakgrunn. Jeg har prøvd meg på et CAS kort - jeg blir stadig så imponert over dere som mestrer denne teknikken ved å få korta til å se enkle ut, samtidig som de har mange nydelige detaljer. Til dette kortet har jeg brukt voksmaling fra Encaustic Art. Det er en utrolig morsom måte å lage bakgrunner på, og har et ønske om å komme meg på kurs slik at jeg kan lage bilder med denne teknikken... For de som ikke har vært borti denne teknikken før, bruker man voksmaling som man smelter med et strykejern og lager ulike former og mønstre på lakkpapir. Du kan lese mer om teknikken her. Jeg har igrunn ikke brukt noen spesiell teknikk her - bare om å gjøre å få flest mulig farger på ett ark... He he...






Til kortet har jeg brukt:
Kartong: Ursus
Annet: Klistremerker fra Nille, glitterlim, håndskrevet tekst, bånd og distanseputer bak tekst, avrundet hjørnene med kantpunch.
Teknikker: Encaustic Art voksmaling med strykejern på lakkpapir



Jepp, det var det...
Nå skal jeg hive meg rundt å legge ut neste prosjekt her ;)
Takk for at du tittet innom - og legg gjerne igjen en hilsen...

Klemmer,

3 kommentarer:

  1. WOW! Dette likte jeg. Helt herlig bakgrunn med friske flotte farger og det trenger vi nå når det er mørkt og grått ute! Takk for at du deltar hos NordSalten Hobbyklubb.

    -DT Wenche

    SvarSlett
  2. Hvor er det dog flot , disse farver waww

    SvarSlett
  3. Wow...knallstilig bakgrunn! Kjempeflott jobb!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar - det gir meg glede i hverdagen ;)
----------
Thank you so much for making my day ;)