søndag 24. juli 2011

Noen tanker, mye kjærlighet

Ord blir fattige.
Ingen av oss som ikke har vært gjennom det som hendte i Oslo i helga, kan noen gang forstå hvor jævlig dette er. Norges unge, framadstormende og engasjerte ungdom er iløpet av en knapp time iløpet av en fredags ettermiddag, blitt redusert med nesten 100. Tilbake sitter familie, venner og partikollegaer med sorgen, savnet, spørsmålene, tårene, hatet... Hele Norge er i sorg, hele verden ser ut til å være i sjokk. Dette vil ta år å komme seg gjennom - i den grad man i det hele tatt kan komme seg gjennom noe som dette.
Idag er jeg fylt av avsky, av sorg, medfølelse og omtanke for alle som ble rammet av ett sinnsykt menneskes gjerninger. Et menneske som ikke fortjener den minste omtale. Men media klarer ikke holde kjeft, jeg orker ikke høre det navnet nevnt flere ganger! Jeg ønsker at fokuset skal ligge hos de nesten 100 menneskene som ikke lengre er blant oss. Jeg ønsker å holde fokus på de som sitter igjen og behøver oss; gjenlevende, familie, vitner, helsepersonell, kollegaer, venner.
Jeg ønsker at vi en gang i framtiden skal kunne føle oss trygg igjen.
Mine varmeste tanker går til alle dere som er berørt av den enorme tragedien i vårt lille, kjære land som vi er så inderlig glad i!
Ta vare på hverandre!

Min dypeste medfølelse,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar - det gir meg glede i hverdagen ;)
----------
Thank you so much for making my day ;)