onsdag 27. januar 2010

Noen kaker...

Her er noen bilder av kaker jeg har laget. Egentlig er jeg mer glad i å bake enn å pynte men iblandt tar jeg meg tid til litt pynting også... :)

Denne kaken laget jeg da minstemann i huset fylte 1 år. Det er en vanlig kakebunn fylt med sjokoladekrem og jordbær og pyntet med farget marsipan. Miranda-bamsen på midten har jeg også laget av marsipan.


Denne kaken laget jeg for flere år siden da "storebror" ble ett år. Det er sjokoladekake stekt i form fra Cacas og pyntet med smørkrem. GJETT om jeg var lei av å klemme smørkrem på slutten.... He he ;)


Og da "storebror" ble 2 år, prøvde jeg meg på min ALLER første sukkerbrødbunn med pynt.... Kjevla marsipanen for tynn og plagdes alvorlig... Men har blitt LITT flinkere etter hvert da... :P


Denne kaken fikk "storebror" da han ble tre år. Postmann Pat er favoritten, så da ble det kake med han da :) Det er vanlig sjokoladekakebunn skåret til og trukket med marsipan. Jeg brukte Postmann Pat bilen han som mal til kaka, målte og styrte... ;) Litt skeiv ble den, men barna var storfornøyde! :)



Verdens enkleste kakepynting! Denne fikk dattera mi da hun fylte år :)

3 kommentarer:

  1. Flotte kaker :-) Blir kaffe tørst her jeg sitter ;)

    Klem Guro

    SvarSlett
  2. oi,så fine kake!!:D Sku ønske æ å kunne lage sånne:)

    SvarSlett
  3. Takk skal dåkker ha!
    Og Tine-Malene: Klart du åsså kan! Kan æ så kan du! Og sånn e det med DEN saken!!! ;D

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar - det gir meg glede i hverdagen ;)
----------
Thank you so much for making my day ;)