torsdag 26. juli 2012

Matchende par

Heisann!

Fortsatt venter vi på sommeren her i nord - men det er vel snart på tide å innse at det er høsten som snart banker på døra....
Og det er jo igrunn greit nok det - jeg er så glad i høsten. Fargene, de mørke kveldene foran peisen med stearinlys og massevis av koselige tv-programmer. Bærplukking og fine turer i skog og mark. Og ikke minst: ingen forventninger til været!! He he ;)
Men om ikke annet, så har jeg fått kosa meg med kortlaging denne sommeren.

Jeg har sittet og sett i gamle Ett Trykk blader, og der fant jeg en herlig reportasje om selvlagde blomster - jeg har haugevis med restepapir, og ble så glad for å kunne bruke noe av det, samtidig som jeg fikk gjort noen supergøyale "brette-leker".
Jeg laget en eske og et kort som matcher, og disse er laget til utfordringa hos Anonyme Scrappere. De fyller to år, og har derfor en kjempegøyal utfordring der man skal lage et Matchende Par med fargene brun + hvit og en valgfri farge. Og siden jeg elsker turkis, så ble det min valgfrie farge :) Malen til kortet kan du finne her, hos min superdyktige navnesøster som er bretteekspert, nemlig Randi Thorsen :)
Jeg deltar også i følgende utfordring med dette prosjektet:
* Simon Says Stamp Challenge - Anything Goes


Her kommer noen bilder:

Det ferdige "paret"


Kortet, med den flotte blomsten, som var SUPERARTIG å lage - kun ni små sirkler som skulle til ;)


Her er eska med en annen type hjemmelagde blomster av de siste småbitene av det turkise restepapiret :)


Her er eska som gjemmer seg inni kortet :)


Teksten som er stemplet på kortets innside


En blingblomst på lokket til eska


Måtte jo fylle eska med litt sjokolade i anledning fotoshooten, men når den skal gis bort, skal det ligge INNPAKKET sjokolade oppi !!! He he..


Så sant, så sant... Hilsen en sjokoman... He he ;)


Størrelse: 11x15cm (kortet) og 11x9x3cm (eskekortet)
Blekk: Distress Ink Walnut Stain, Top Boss Embossing stamp pad
Stempel: Kreativ Hobby
Papir: Bazill Kraft og Brun. Ukjent - restepapir
Annet: Kort og Godt - Halvperler, embossingpulver, diecut tag. EK Success - hjørnepunch. Panduro Hobby - brad. Ukjent - Akrylblomst og akrylsommerfugler, brun glitterpenn.
Teknikker: Blomstene er hjemmelagede etter mal i Ett Trykk 5/08. Eskekortet er brettet etter mal som du finner her. Tekstene er embosset med embossingpistol.



Så er det bare å krysse fingrene for at sola dukker opp snart, så jeg får ferdig terassen som jeg begynte å beise for mer enn to uker siden - men det har ikke vært tørt lenge nok til at jeg har fått fullført jobben enda... SUKK!
Og husk: TA VARE PÅ HVERANDRE!!

Klemmer, 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar - det gir meg glede i hverdagen ;)
----------
Thank you so much for making my day ;)